Skip to content

Zeytin Kurma Mevsimi

Aralık 5, 2011

Gümüşlük’te ve Bodrum genelinde zeytin ağaçlarına çok sık rastlarsınız. Kurulan belde pazarlarında yöre zeytinlerinden sıkılmış zeytinyağı da bulabilirsiniz. Bahçe sahiplerinin bir çoğu hem kendi haneleri için hem de ticari amaçla zeytinleri kendileri toplar. Geze geze öğrendim. Hasat edilmeyen, kendi haline bırakılmış zeytin ağaçları, zeytin bahçeleri de var. İşte o ağaçlardan zeytin topladım. Çok değil 4 kilo kadar. Yere düşenlerden değil, dalından… Zeytinyağı sıktırmak için topluyorsanız yere düşenler de toplanabilir. Ben zeytin kurmak için topladım. Tek tek iki yanını çizdim zeytinlerin, büyükçe bir cam kavanoza koydum, üzerini geçecek kadar su ekledim. 2 günde bir acımış suyunu taze suyla yeniledim. Böyle böyle 2 hafta geçti. Zeytinlerin tadına baktım, sosa yatırılma vakti gelmiştir deyip bu kez içme suyu doldurdum kavanoza. 3 yemek kaşığı limon tuzu ve 3 kaşık sofra tuzunu büyükçe bir bardak suda eritip ekledim. 1 limonu dilim dilim ettim, biraz defne yaprağı ve biraz biberiye ekledim. Üzerine havayla temasını kesmek için bir parmak zeytinyağı da… Artık yavaştan kahvaltılara çıkmaya başlar zeytinler. En iyisi 1-2 hafta da sosta beklemesine izin vermek.

No comments yet

Bir Cevap Yazın

