Skip to content

Kağıt Atölyesi

Mart 30, 2011

Martın ikinci haftası yıllardır öğrenmeyi çok istediğim birşey için fırsat buldum. Kağıt yapımı… Kağıt sanatçısı İnci Kansu’nun atölye çalışmasına katıldım. Ham selülozu suyla mutfak robotunda karıştırıp büyük kaplara döktük. Tutkal ekledik. Boya ekledik. Çiçek, böcek ne bulduysak ekledik.

Elimize eleklerimizi alıp sulara bandırdık. Elekte kalan kağıt namzetlerini masalara yaydık. Güneşlerde kuruttuk.

Atölyenin ikinci günü yanımda çöpümü götürdüm. Atamadığım doğal kumaş artıkları, iplikler, minik minik parçalar… İnci hanıma danışıp selülozla birlikte bunları da mutfak robotundan geçirdim. Elde ettiğim sonuçlar:

Aşağıdaki fotoğrafta kağıt-kumaş hamurunu iki kat döküp arasına da kumaş parçaları yerleştirdim. Tahmin ettiğim gibi, kumaş artıklarını değerlendirmek, dönüştürmek için çok eğlenceli ve yaratıcı bir yöntem… İlk fırsatta evde de deneyeceğim.

Ustam :) İnci Kansu’ya, atölye süresince bize eşlik eden Bodrumlu kağıt sanatçıları Uta Çiner ve Bettina Frankenberg’e çok teşekkür ediyorum bana bu çılgın dünyanın kapılarını açtıkları için.

One Comment leave one →
  1. nihan gidener permalink
    Mayıs 7, 2011 11:51

    ben bir yarışmaya katıldım konum geri dönüşüm ve kegıttan kumaş yapmam gerekiyor çok kısa sürem var bana geri dönerseniz çok sevinirm yardımınıza ihtiyacım var cep telefon numaram 0534 835 75 35

Bir Cevap Yazın

