Skip to content

Mantarlar ve Matruşka Kılıflar

Kasım 18, 2010

Nihayet ilk mantarları topladım. Gökte ararken yerde bulduğum bu pembişlere biz ‘çimen mantarı‘ diyoruz. Yöresine göre, ‘çayır mantarı’ ya da ‘kara dolaman’ da deniyor. Agaricus Campestris. Amman dikkat, bazı zehirli türlerle benzerlikleri bulunan bu mantarı fotoğrafına dayanarak toplayıp yemeyin. Bir bilene danışmadan hiçbir doğal mantarı yememeli. Aşağıda görülenleri ise ben zeytinyağında taze soğanla soteledim, yedim, söylemesi ayıp.

Tütün keselerinden sonra, şimdi de sıra sigara kılıflarında. Henüz dene ve yanılma aşamasındayım. Açıklayayım. İlk diktiğim kılıf biraz büyük oldu. Dikiş payını azaltarak bir tane daha diktim. Küçük oldu. Doluya koydum almadı, boşa koydum dolmadı da diyebiliriz.

Sigara paketlerinin boyutları standart olduğu için benim de standart kılıflar dikmem gerekmekte. Terslik nerede derken referans aldığım şekli değiştirmeye karar verdim. Karton veya deri ile çalışıyor olsam işe yarayabilecek şu soldaki şekilgenden, sağdaki dörtgene geçtim.

Geçtim geçmesine, görsel olarak süper de güzel sonuç aldım almasına ama yine boyutlarda bir ‘ohannes gitanes’ durumu çıktı ortaya. Sonuç : Matruşka kılıflar

Bayramdan sonra devam…

 

4 Yorum leave one →
  1. Samuray Özdemir permalink
    Ocak 6, 2011 14:27

    “Matruşka kılıflar” tanımlamana bayıldım!!! ofiste olduğumu unutup bir kahkaha attım! ve sonra farkettim ki ortalık sessiz, herkes çalışıyor, ben dudumaya okuyup gülüyorum :) eline emeğine sağlık!

  2. Şubat 7, 2012 13:48

    Çok sevimli olmuşlar, eline sağlık, adına da bayıldım :)))

Bir Cevap Yazın

