Skip to content

Bahanem bahar

Nisan 17, 2010

Salı günü elbise triatlonu sona erdiğinden beri elime iğne iplik almadım. Kendimi bahçelere, kırlara vurdum. Sokaktan tahta kasa çaldım. 2 tane… Bahçe toprağı ve keçi gübresi aldım birer çuval. Yeni tohumlar ektim.

Kırlara gittim, denize baktım, çiçek topladım. Topladığım çiçekleri düzgünce kurusunlar diye başaşağı çamaşır ipine mandalladım.

Durup durup dalından erik yedim. Dalından erik yeyipduru da diyebiliriz. Topladım anneme götürdüm.

Oturup oturup pembe domates fidelerimi seyrettim. Fısıl fısıl birşeyler söylüyorlardı, kulak kesildim. Keçi gübresi istediklerine karar verdim.

Kuru asma dalları yeşillendi, neşelendi. Damdan aşağıya sarkıttım birkaç dalı, göz temasımız olsun diye.

Ohtu, misti, tüttü, ne güzel koktu derken derken ıtırım da çiçek açmasın mı? Deli kız!

Kahvaltı salatalarına boylu poslu nane beylerden kattım. Kahvaltı salatası şöyle: Taze keçi peyniri, zeytin, domates, salatalık, yeşil biber, yeşil soğan, yeşil sarımsak, zeytinyağı, limon suyu, nar ekşisi ve taze nane…

Taze bakla toplayıp zeytinyağlı bakla yaptım. Sanırım bir dört pişimlik daha var dallarında.

Gidip gidip şeftali ağacının çiçeklerine yakından baktım. Bakmaya doyamadım.

Kurabiye yaptım. İki tarifi de ilk kez denedim. Zencefilli kurabiye ve tuzlu çörek kurabiyesi… Kurabiyeleri kavanoza, matarama limonata doldurup yine kırlara gideceğim. Kumaşlar,  entariler, teyeller, düğmeler, iğne ve iplik bekleyedursun. Onlara bahardan renk renk hikayeler getireceğim.

3 Yorum leave one →
  1. nilufer permalink
    Nisan 17, 2010 14:54

    İlknur’cuğum,hikayene bayıldım..asmalar büyüsün,hikayesi ve yapraklar senden, dolmalar benden…

  2. Hakan BÜYÜKCAN permalink
    Nisan 17, 2010 23:50

    Çok güzel iş…Eğlenip, gezip, dolaşarak yapıyorsun…Teyzeme selam söyle…

Bir Cevap Yazın

